Hello, Izzati here ツ
D' Big Boss !

Hello , Assalamualaikum . I'm Amirah Izzati . The owner of this blog . Replace this with yours . Thank You :) .



Entries About Linkies Stuff


Scream!

Put your CBOX codes here!

Big Thanks!

Blogskin: Siti Nazirah
Tuto & Freebies: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Hilang???!!!!!


Assalamualaikum...
Haaahhaaaahaaa,dah bape kurun lah aku x update blog aku ney...
Maaf lah yer....bukan tidak ada niat dihati tapi apekan daya...

Sebelum ney aku sibuk study...
Ye lah,calon SPM lah katakan....
Sekarang musim belajar pun dah habis...
SPM pun dah berakhir.....

Jadi,persoalannya sekarang ney....
Kenapa sekarang ney susah sangat aku nak update blog ney????
Jawapannye adalah akibat aku sibuk dengan kerja....

Ceritanya begini.....
Aku punya jadual SPM berakhir 14 Desember 2011...
Sebelum kertas akhir pada tarikh tersebut,kertas kedua terakhir aku pada 30 September 2011...
Jadi aku cuti dua minggu...bagi menghilangkan kebosanan duduk dirumah,aku n kawan pun berjalan2 mencari kerja....
Kitorang jumpa lah satu tempat yang baru nak buka n sedang mencari pekerja....
Kitorang pun mengambil keputusan untuk memohon dan kitorang diminta menghadiri temu duga....

Petang hari berkenaan iaitu pada 13 Desember 2011,aku dapat call dari pemilik tempat yang aku mohon kerja tu...
Mengatakan yang aku diterima bekerja dengan mereka...tetapi malangnya kawan aku pulak xdapat...sedih gak lah....
Aku diminta datang semula ke tempat yang berkenaan esok harinya untuk penerangan lanjut...

Nak dijadikan cerita,pekerjaan tu memerlukan latihan..
Latihannya pulak kat Kulai selama sebulan....
Dan yang lebih mengejutkan lagi,aku kene pergi latihan tu 15 Desember 2011...

Cuba korang bayangkan,aku baru habis periksa 14 Desember,aku kene pergi latihan tu 15 Desember....
Memang x rehat lah aku....memang xde masa senggang langsung...
Niat hati memang dah malas nak pergi tapi ibu kesayangan aku menggalakkan lagi aku pergi....

Pendekkan cerita aku pun berangkat ke Kulai tapi sebelum tu kitorang kene pergi Pelangi,JB dulu untuk kursus teori....
Selepas dua hari baru kitorang berangkat ke Kulai....
Group ney ade 10 orang,6 lelaki 4 perempuan...
Semua umur 17 tahun kecuali seorang 18 tahun....
N majoriti semua dari sekolah aku...so semua aku kenal...

Sekarang dah hampir sebulan kitorang kat Kulai...
Minggu depan minggu terakhir kitorang kat Kulai...lepas ney sambung keje kat tempat asal....
Panjang cerita aku,aku tak bagitau pulak aku keje apekan???
Aku sudah bekerja di MarryBrown Kulai...
Sape yang duduk sane datanglah ye...hehehe


Aku memang tak sabar nak balik kluang terus...
Untuk pengetahuan korang,aku sekarang berada di Kluang,cuti kejap...
Esok balik Kulai semula,sambung kerja...
OKlah,doakan kejayaan aku ye....
ArIoUs...^_^

Labels: