Hello, Izzati here ツ
D' Big Boss !

Hello , Assalamualaikum . I'm Amirah Izzati . The owner of this blog . Replace this with yours . Thank You :) .



Entries About Linkies Stuff


Scream!

Put your CBOX codes here!

Big Thanks!

Blogskin: Siti Nazirah
Tuto & Freebies: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

KehidupaN BarU...!!

Assalamualaikum...hye :D
Ha,dah lame gi-la aku xupdate blog ney...
Maafkan kami~~~ bukan xnak tapi paham2 je la sibuk..(memanjang sibukkan,alasan semata-mata)

Betullah,mmg sibuk bebeno...
Last entrie aku pasal sekolah kn?? Ha,tu time aku KENA masuk form 6..haha nmpk sangat terpaksa kan..
Xpe,tu hal lama.. Sekarang aku nak cerita hal baru...
Apenyer hal baru tu?

Ha,sini orang-orang kampung!! ceh,macam ade pengumuman penting je gaya..
Ney aku nak citer ape yang terjadi kat aku yang sampai sibuk sangat..mengalahkan YB je gaya...
Sebenarnya aku dah tinggalkan form 6..
HaH?? tinggalkan?? Alah,maksudnya aku dah quit dari form 6 lah..Nak tahu kenapa?

Ceritanya begini...cewahh

Lepas seminggu berorentasi,akhirnya kitorang pun diagihkan kepada kelas masing2...
Aku dapat kelas Biologi..GI-LA x??
Korang x rasa ke aliran ney membunuh bagi orang macam aku?
Membunuh kan? kan? kan?

Tapi aku nak buat macam mana,dah ney yang aku pilih dulu
So aku kene teruskan jugak...
Dalam masa minggu mengenal apa yang akan aku tempuhi bila aku teruskan form 6 ney,
kitorang disogok supaya benti dari ambik form 6 ney..
Apa yang diorang cakap? Diorang kata,"Awak kalau tak boleh ambik aliran ney baik awak benti je..baiklah awak keje ke,boleh dapat duit.."
Bukan sekali dua,bukan sorang dua yang cakap macam tu..SEMUA cakap macam tu wei....
Tak pulak aku rasa nak cabutkan...

Tapi aku masih bertahan..ha,terer kan aku..
Apa yang membuatkan aku tak tahan bila kawan2 aku yang dapat tawaran masuk U semua dah siap2 nak gerak masuk U..
HAHA,tak logikkan?? Memang sangat tak logik..
Kebetulan masa tu tengah sibuk buat rayuan untuk masuk U,aku pun try jugak lah..
Dah nasib badan,nak buat macam mana..tak dapat jugak...

Aku pun dengan hati yang kuciwa,benti lah sekolah..sebab aku dah tak tahan gila duduk form 6 tu..
Aku pun ambik keputusan untuk balik kampung,konon nye tenangkan pikiran lah...cewahhh
Ney yang best,masa aku duduk kampung ibu aku tepon..
Bagitau yang AKU DAPAT TAWARAN KE U!!!! GILA seoronok aku,haha...siap buat aksi lompat2 depan nenek aku...

Tapi aku ade masalah,sebab aku tau dapat tawaran tu 14/6(khamis) dan aku kene daftar 19/6(selasa)..
GI-LA.. dengan aku kene buat akaun bank,medical check-up,x-tray bagai..mana lah bende2 tu bukak ari sabtu ahad...dengan aku kat kampung lagi...
So,esok tu terus aku bertolak balik..
Akhirnya aku dapat siapkan benda tu semua dalam masa beberapa hari je..YEAY!!

Tibalah hari pendaftaran...19/06/2012-Selasa
Tawaran yang aku dapat adalah seperti berikut,hehe..

    Tempat: UITM Segamat
    Kursus: Sains Kuantitatif

Haha,suka seh aku..dah tu memang kursus yang aku dok usha time sekolah..
Sebabnya ney lah satu2nya kursus yang fully math untuk diploma...orang minat math lah katakan...
Jadi,bermula lah kehidupan ku di U....

Haha,dah banyak sangat rasanye aku 'bercerita'..
Oklah,sampai sini dulu story aku kali ney...
ArIoUs..(^_^)

Labels: